
Zestaw wybrałem w pełni świadomie- do celów treningowych: głównie rycie linii, nitowanie, scratch-budowa elementów kokpitu, oraz użycie aerografu połączone z maskowaniem, post- i preshading (preshading- w kokpicie, żeby wycieniować okolice wręg, postshading- poszycie), użycie pigmentów i suchych pasteli oraz wszelkie drobne przeróbki mające "urealnić" i uatrakcyjnić wygląd samolotu. Omalownie- jakiś polak lub czech- mam parę maszyn na oku; wersja późniejsza czy wcześniejsza- wyjdzie w praniu.
Model już zacząłem, ale prace na dobre ruszą za jakiś czas (powód- praca mgr), foto zamieszczę po zrobieniu wszystkich linii przynajmniej na skrzydłach. Zacząłem już ryć spód płatów- niektóre linie będące oryginalnie na elementach zestawu mają jakiś dziwny przebieg, więc rekonstruuję je posiłkując się planami (głównie z materiałów na temat Spite'a od użytkownika Paweł84- dzięki za nie Pawle ;) ) i skrzydłami Złośnicy z zestawu 1/48 ICM- i tu moje pierwsze pytanie:
jak ma się ICM do właściwego przebiegu podziałów blach? Bazuję na nim bo plany mam niestety mało przejrzyste (kiepska jakość). Najbardziej w ICM intryguje mnie linia na spodzie skrzydła pomiędzy pokrywą działka, a pokrywą przyśrodkowego kaemu- na jednym skrzydle jest, na drugim: nie, a do tej pory widywałem, że jest ona obecna symetrycznie na obu skrzydłach- jak powinno być prawidłowo? Podobnie sprawa ma się z pokrywami magazynków działka na górze skrzydła- jedne plany pokazują, że były kwadratowe, inne- że lekko ścięte, widziałem też jakieś plany na których miały one tylko lekkie podcięcie od połowy szerokości pokrywy- tu też nie wiem jak wybrnąć. Miałby ktoś może jakieś rzetelne plany dziewiątki "c" ? Mogą być też z wersji "e" lub z szesnastki bo z tego co pamiętam uzbrojenie w konfiguracji "c" i "e" były montowane w płacie uniwersalnym.
Co do wymiarowości też będzie trochę zabawy- dziób samolotu jest za krótki na IX (na V jest znowu nieco zbyt długi) więc trzeba będzie dosztukować, chłodnice- za krótkie, za wąskie, zły obrys- też będzie fun... Oszklenie- za długie i przesunięte przez to zbytnio ku tyłowi, wnęki podwozia też będą wymagały znacznej korekty, kokpit- jakby nie patrzeć niemal od podstaw... To na razie tyle

Grzegorz