BMW M3 (Tour De Corse 89) F.Chatriot / M.Perin 1:24 beemax

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

BMW M3 (Tour De Corse 89) F.Chatriot / M.Perin 1:24 beemax

Postprzez szpaku86 » środa, 23 czerwca 2021, 15:33

Witam

Chciałbym zaprezentować czym będę się zajmował kolejnych kilka miesięcy...
BMW M3 E30 w wersji rajdowej załogi François Chatriot / Michel Perin która zajęła drugie miejsce w rajdzie Korsyki w 1989 roku.

Obrazek

Do budowy modelu posłuży zestaw firmy Beemax / Aoshima:

Obrazek

Obrazek

Cały czerwony kolor na modelu to kalka, prezentuje się to tak:

Obrazek

Model jest oczywiście ocenzurowany ale Beemax w dosyć sprytny sposób omija ten dylemat. Do modelu dokupiłem zestaw blaszek i dodatkowych kalek uzupełniających:

Obrazek

Mimo że naklejki wyglądają jakościowo świetnie, ja zdecydowałem się jednak malować czerwone pola na samochodzie. Co za tym idzie musiałem dokupić jeszcze jeden zestaw kalek by móc w taki sposób zrealizować ten projekt. Kalki Renaissance mają tą przewagę ze nie trzeba nakładać tylu warstw decali na siebie co będzie sprzyjać w malowaniu i polerowaniu modelu:

Obrazek

Kilka zdjęć modelu i ramek z częściami które moim zdaniem są bardzo dobrej jakości:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Felgi modelu będą wzbogacone o śruby i wentyle produkcji scalecars.online ;

Obrazek

Opony zyskają znaczniki firmy Decalcas:

Obrazek

Tylna cześć foteli oklejona będzie kewlarem produkcji Scale Motorsport:

Obrazek

Producenci modelu nie dodali niestety do zestawu gaśnic ręcznych oraz wewnętrznej gaśnicy. Dźwignia hamulca ręcznego jest jedynie w dokupionym dodatku i jest wykonana z blaszek. Niepewny wyglądu finalnego tej części na wszelki wypadek przygotowałem dźwignie hamulca ręcznego z subaru imprezy, czy jej użyję czas pokaże:

Obrazek

Kolory których użyje do malowania modelu :

Obrazek

Po wstępnych oględzinach i przygotowaniach jestem pełen optymizmu jeśli chodzi o ten model... Odlewki części są bardzo dobre, kalki jakościowo wyglądają świetnie, sprawdzeniem spasowania części zajmę się już niebawem. Nie oszukując nikogo po modelu czuć że jest to przepakowane z wersji wyścigowej na rajdową BMW. Pomimo kilku zmienionych ramek trzeba włożyć trochę pracy aby dostosować M3 do specyfikacji rajdowej. Jak wiadomo życie to sztuka kompromisu i wydaje mi się ze Beemax ten kompromis osiągnęło, przy czym jako model wersja wyścigowa jest lepiej przygotowana...
Jeśli ktoś decyduje się na budowę tego modelu polecam od razu dokupienie dodatkowych blaszek z kalkami oferowanymi od Beemaxa, w przeciwnym razie robiąc model ''prosto z pudła'' uzyskacie ocenzurowaną miniaturę bez hamulca ręcznego, tylnych chlapaczy i z jedną wycieraczka którą instrukcyjnie producent zaleca założyć na odwrót (bo to kolejny detal z wersji wyścigowej) co wygląda kuriozalnie...:

Obrazek

To tyle słowem wstępu.

Pozdrawiam
Krzysztof
Avatar użytkownika
szpaku86
 
Posty: 320
Dołączył(a): środa, 8 lutego 2012, 18:59

Reklama

Re: BMW M3 (Tour De Corse 89) F.Chatriot / M.Perin 1:24 beem

Postprzez toled » czwartek, 24 czerwca 2021, 14:32

Powodzenia. Fajnie, że odrzucasz czerwone kalkomanie na rzecz zwykłego malowania - wzory nie są trudne, a efekt końcowy będzie ciekawszy i delikatniejszy niż kalkomanie ;-)
Pozdrawiam - Wojtek Bryński
toled
 
Posty: 280
Dołączył(a): piątek, 16 maja 2008, 22:29

Re: BMW M3 (Tour De Corse 89) F.Chatriot / M.Perin 1:24 beem

Postprzez szpaku86 » piątek, 25 czerwca 2021, 18:28

toled napisał:

Powodzenia. Fajnie, że odrzucasz czerwone kalkomanie na rzecz zwykłego malowania - wzory nie są trudne, a efekt końcowy będzie ciekawszy i delikatniejszy niż kalkomanie ;-)


Dziękuje !
Uznałem że będzie to najlepsze rozwiązanie. Szukając zdjęć referencyjnych samochodu natknąłem się foty gotowych modeli E30stki, i przyznam się że efekt oklejania czerwonych pól był by dla mnie niezadawalający... dlatego zdecydowałem się malować.

Dobra, prace czas zacząć!
Pierwsze prace nad modelem to sprawdzenie spasowania części i testy spasowania zawieszenia. Model poskładany na sucho:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jak na razie jest dobrze.
Pierwszy krok aby upodobnić model do swojego oryginału i dostosować do specyfikacji samochodu rajdowego to modyfikacja maski. Auto rajdowe ma śruby mocujące stelaż halogenów jak również końcówki przewodów spryskiwacza na szybę. Zauważyłem te detale na zdjęciach siostrzanego BMW które zrobiłem w muzeum Donington Park w 2014 roku:

Obrazek

Oczywiście te detale są również widoczne na aucie z epoki, tylko trudniej je dostrzec przez wzgląd na jakość dostępnych zdjęć...
Maska przed rozwiercaniem:

Obrazek

Maska po rozwiercaniu:

Obrazek

Następne prace to usuniecie nadlewek z grilla i przymiarki lamp, charakterystycznego dla każdego BMW ''B'' i rozwiercenie zderzaka:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Prace nad tyłem z którego należało usunąć zapinki tylnej klapy jak również rozwiercić ściankę miedzy lampami pod wlew paliwa:

Obrazek

Obrazek

Na koniec dzisiejszej aktualizacji przymiarki luster tylnych lamp, spojlera i zderzaka. Dodatkowo usunąłem zamki w drzwiach by zastąpić je nitami jak również rozwierciłem dach pod antenę i kabinowe wloty powierza:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Na dziś to tyle.

Pozdrawiam
Krzysztof
Avatar użytkownika
szpaku86
 
Posty: 320
Dołączył(a): środa, 8 lutego 2012, 18:59

Re: BMW M3 (Tour De Corse 89) F.Chatriot / M.Perin 1:24 beem

Postprzez Pashal » sobota, 26 czerwca 2021, 10:09

Znowu będzie uczta dla oczu i świetny pokaz profesjonalizmu modelarskiego - dziękuję i z niecierpliwością czekam na kolejne odsłony.
Pashal
 
Posty: 76
Dołączył(a): piątek, 4 czerwca 2021, 14:10


Powrót do Pojazdy cywilne - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości