Macchi C.205 Veltro 1:48 HASEGAWA

Macchi C.205 Veltro 1:48 HASEGAWA

Postprzez bARTZ » niedziela, 14 sierpnia 2011, 22:17

Witam ponownie! Wreszcie udało mi się kupić 205 z Hasegawy, więc Folgore idzie chwilowo w kąt. Dostane kiedyś weny to jeszcze do niego wrócę. W każdym razie 205 zaczęte, teraz nie ma odwrotu... :)
Póki co użyje dodatkowo trochę elementów które zostały mi z 202 i kokpit z SBS (częściowo już nawet wklejony). Co do malowania (a nawet serii) to jeszcze się nie zastanawiałem, może pudełkowe w wianki to się okażę w trakcie.

Na razie ponitowałem kadłub, wkleiłem boki kabiny i powoli zabieram się za przedział silnikowy.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
A tu już pomalowana tablica przyrządów (jeszcze parę poprawek i gotowa do montażu)
Obrazek
no i boki kabiny
Obrazek
Obrazek
i jeszcze trochę bebechów przedziału silnika
Obrazek
Obrazek

A teraz pytanie do lepiej zorientowanych czy tyla część silnika z osprzętem db-605A różnił się znacznie od tyłu db 601A? Muszę coś mu wcisnąć w nos a nie mam db-605 :-/

Pozdrawiam Bartek.
bARTZ
 
Posty: 170
Dołączył(a): poniedziałek, 16 maja 2011, 21:05
Lokalizacja: Poznań

Reklama

Re: Macchi C.205 Veltro 1:48 HASEGAWA

Postprzez MIRO » poniedziałek, 15 sierpnia 2011, 10:35

Ładnie się zaczyna. Nie dziwię Ci się, że model Tauro poszedł w odstawkę, skoro dostałeś Hasegawę :mrgreen:

Zamiast kombinować z silnikiem zrób "sufit" wnęki podwozia. W 205 był to już ponoć standard. I zetnij izolator na garbie za kabiną. To, co jest w modelu, pasuje raczej do 202.
Pozdrawiam
Mirek
Aeronautica Italiana Galeria Macchi C.202
Avatar użytkownika
MIRO
 
Posty: 1673
Dołączył(a): piątek, 21 listopada 2008, 10:36
Lokalizacja: Opole

Re: Macchi C.205 Veltro 1:48 HASEGAWA

Postprzez bARTZ » poniedziałek, 15 sierpnia 2011, 11:39

Izolator na na razie zostawiłem choć też nie jestem do niego przekonany jeszcze pooglądam fotki. Jak mi się odechce to pewnie zrobię osłony w wnękach. Teraz mam ochotę trochę z tym powalczyć, zobaczymy co z tego wyjdzie :) . Zastanawiam się nad kolorem wnętrza Sbs proponuje zieloną kabinę ale chyba powinna być szara.
bARTZ
 
Posty: 170
Dołączył(a): poniedziałek, 16 maja 2011, 21:05
Lokalizacja: Poznań

Re: Macchi C.205 Veltro 1:48 HASEGAWA

Postprzez MIRO » poniedziałek, 15 sierpnia 2011, 21:29

Tu masz jedną z propozycji malowania wnętrza. Szczerze mówiąc wydaje mi się nieco przekombinowana i pozostałbym przy zielonym.
Co do tego izolatora, to może faktycznie poczekaj do momentu wyboru malowania.
Pozdrawiam
Mirek
Aeronautica Italiana Galeria Macchi C.202
Avatar użytkownika
MIRO
 
Posty: 1673
Dołączył(a): piątek, 21 listopada 2008, 10:36
Lokalizacja: Opole

Re: Macchi C.205 Veltro 1:48 HASEGAWA

Postprzez bARTZ » poniedziałek, 15 sierpnia 2011, 21:44

Link ciekawy szkoda że po czesku choć co nieco można się domyśleć :) W każdym razie zostane chyba przy zielonym wariancie w końcu zapasy tego koloru nie mogły skończyć się z dnia na dzień. Izolator zostawiam, a jak nie znajdę szybko db605 to zamykam komory podwozia osłonami(komory chyba też zielone?)
bARTZ
 
Posty: 170
Dołączył(a): poniedziałek, 16 maja 2011, 21:05
Lokalizacja: Poznań

Re: Macchi C.205 Veltro 1:48 HASEGAWA

Postprzez MIRO » poniedziałek, 15 sierpnia 2011, 22:37

bARTZ napisał(a):Link ciekawy szkoda że po czesku choć co nieco można się domyśleć :) W każdym razie zostane chyba przy zielonym wariancie w końcu zapasy tego koloru nie mogły skończyć się z dnia na dzień. Izolator zostawiam, a jak nie znajdę szybko db605 to zamykam komory podwozia osłonami(komory chyba też zielone?)


Widzisz, dlatego właśnie przy włoskich maszynach warto zdecydować się na samym początku na konkretne malowanie. Na tej podstawie można określić serię produkcyjną, a co za tym idzie wytwórcę i datę powstania danego samolotu, a to z kolei pozwala na przyjęcie sposobu malowania wnętrza.
Z dużą dozą prawdopodobieństwa można jednak przyjąć, że wnęka podwozia, jego pokrywy i golenie były malowane Grigio Azzurro Chiaro.
Taki sam problem jest z tym izolatorem. Niektóre Charty je miały, ale większość już nie. Brak (lub obecność) izolatora trudno dostrzec, ale łatwo to poznać po maszcie antenowym. Szeroki maszt (podobny do tego z Fiata G.55) oznacza, że izolatora nie było.
Co do silnika, to skoro bardzo sie upierasz to tak całkiem przypadkiem mam taki na zbyciu. Straszny shit, ale patrząc na twoje samozaparcie i zdolności, to wystrugasz z niego coś całkiem sympatycznego.
Pozdrawiam
Mirek
Aeronautica Italiana Galeria Macchi C.202
Avatar użytkownika
MIRO
 
Posty: 1673
Dołączył(a): piątek, 21 listopada 2008, 10:36
Lokalizacja: Opole

Re: Macchi C.205 Veltro 1:48 HASEGAWA

Postprzez bARTZ » wtorek, 16 sierpnia 2011, 11:29

Zostaje przy pudełkowym malowaniu z numerem bocznym 360 3 (51 stormo w instrukcji dane o samolotach są pozamieniane, chyba jakiś błąd wdarł się przy druku :-/ ). Jest przynajmniej jedno zdjęcie oryginału w którym widać cienki maszt wraz z izolatorem. III seria produkcyjna skrzydła z km. Silnik to jeszcze sprawa otwarta nie wiem czy bedzię chciało mi się go robić :P ( może właduje silnik zvezdy do bf-109 jak coś).
bARTZ
 
Posty: 170
Dołączył(a): poniedziałek, 16 maja 2011, 21:05
Lokalizacja: Poznań

Re: Macchi C.205 Veltro 1:48 HASEGAWA

Postprzez Aleksander » wtorek, 16 sierpnia 2011, 16:58

bARTZ napisał(a):Silnik to jeszcze sprawa otwarta

Jak potrzebujesz, mam na zbyciu DB 605A/B Airesa. W razie czego daj znać na priv
Obrazek
Aleksander Górski
..."be yourself, no matter what they say"...
Avatar użytkownika
Aleksander
 
Posty: 6746
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:14
Lokalizacja: "Miasto Meneli"

Re: Macchi C.205 Veltro 1:48 HASEGAWA

Postprzez bARTZ » czwartek, 18 sierpnia 2011, 12:22

Parę nowych fotek z kabiny, na razie lewa burta skończona nie długo biorę się za resztę i zamykam kadłub.


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Pozdrawiam Bartek
bARTZ
 
Posty: 170
Dołączył(a): poniedziałek, 16 maja 2011, 21:05
Lokalizacja: Poznań

Re: Macchi C.205 Veltro 1:48 HASEGAWA

Postprzez Aleksander » czwartek, 18 sierpnia 2011, 19:47

Fajnie się zapowiada - bardzo mi się podoba "zdetalowanie" kokpitu. Chyba zachoruję na młodszego brata mojego "Folgore"!
Obrazek
Aleksander Górski
..."be yourself, no matter what they say"...
Avatar użytkownika
Aleksander
 
Posty: 6746
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:14
Lokalizacja: "Miasto Meneli"

Re: Macchi C.205 Veltro 1:48 HASEGAWA

Postprzez bARTZ » czwartek, 18 sierpnia 2011, 22:45

Aleksander napisał(a):Chyba zachoruję na młodszego brata mojego "Folgore"!

Pewnie co bedzie tak sam na półce stał, italiańców nigdy dość :mrgreen:
Mała aktualizacja przed zamknięciem kadłuba, na razie o dziwo wszystko do siebie pasuje. Ogólnie produkt SBS'u jest naprawdę niezły, szkoda tylko że mało go będzie później widać... :-|

Całość już praktycznie na miejscu
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Pozdrawiam!
bARTZ
 
Posty: 170
Dołączył(a): poniedziałek, 16 maja 2011, 21:05
Lokalizacja: Poznań

Re: Macchi C.205 Veltro 1:48 HASEGAWA

Postprzez Jacek Bzunek » czwartek, 18 sierpnia 2011, 23:14

Czy będzie płyta pancerna za fotelem?
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5870
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: Macchi C.205 Veltro 1:48 HASEGAWA

Postprzez bARTZ » czwartek, 18 sierpnia 2011, 23:36

Właśnie nie jestem pewny. Widziałem fotki jakiejś muzealnej 205 bez płyty :shock:(może gdzieś się zgubiła :mrgreen: ). Jak znajdę płytę która pierwotnie miała wylądować w 202 to pewnie ją jeszcze założę.
bARTZ
 
Posty: 170
Dołączył(a): poniedziałek, 16 maja 2011, 21:05
Lokalizacja: Poznań

Re: Macchi C.205 Veltro 1:48 HASEGAWA

Postprzez Jacek Bzunek » piątek, 19 sierpnia 2011, 00:40

Płyty były standardem w późnych C.202 więc powinny być we wszystkich C.205. W zestawie SBS do C.202 nie ma płyty, jak jest w C.205 nie wiem.
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5870
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: Macchi C.205 Veltro 1:48 HASEGAWA

Postprzez bARTZ » piątek, 19 sierpnia 2011, 22:46

W czeluściach pudła z niewykorzystanymi elementami znalazłem płytę pancerną z zestawu FM do 202. Co prawda pasowała średnio do kabiny, ale jakoś w końcu zamocowałem ją na miejscu. Dziwi trochę że w bardzo dokładnym przecież zestawie SBS'u nie dodano tej części. Chociaż w zasadzie fotel zasłania płytę na tyle dobrze że przy zamkniętym kadłubie będzie prawie nie widoczna. Tak to już wszystko zostawiam i biorę się powoli za resztę.
Obrazek

Pozdrawiam!
bARTZ
 
Posty: 170
Dołączył(a): poniedziałek, 16 maja 2011, 21:05
Lokalizacja: Poznań

Następna strona

Powrót do [GT] Aeronautica Italiana - Lotnictwo włoskie 1939-1945

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość