W latach 1943-1944 zbudowano sporo StuGów na podwoziach od PzKpfw III i takie też pojawiły się w naszym projekcie. Jest z tym związanych trochę zawiłości i sam do końca nie jestem pewien jak to na prawdę z nimi było. Dlatego mam nadzieję, że wyjaśnimy tutaj kilka z tym związanych spraw, opiszemy konkretne cechy takich StuGów oraz zamieścimy jak najwięcej zdjęć takich pojazdów.
Na początek takie zdjęcia:


Źródło: www.flickr.com
Podwozie PzKpfw III Asuf M z zakładów MAN z układem wydechowym przystosowanym do pokonywania przeszkód wodnych. Zakładam, że wyprodukowane w zakładach MIAG pomiędzy 03.1943 - 05.1943, wskazuje na to brak jednej śruby na dokręcanej osłonie stanowiska kierowcy.
Pierwsza sprawa jaka mnie nurtuje to to czy MAN był rzeczywiście producentem kompletnych dział? Czy tak naprawdę dostarczał tylko podwozia do zakładów MIAG i tam budowano/przebudowywano je na StuGi?
Magiczna książka tom 1 podaje takie informacje o produkcji zakładów Miag:
02.1943 - 12.1943 StuG III Ausf G (MAN-chassis PzKpfw III Ausf M)
04.1943 - 11.1943 StuG III Ausf G (Miag hulls PzKpfw III Ausf L - M)
05.1944 - 07.1944 StuG III Ausf G (rebuilt PzKpfw III Ausf J - M)
Krzysiek