P-11c w MLP

Jeśli chcesz porozmawiać o prawdziwych latających maszynach lub szukasz dokumentacji do swojego modelu - napisz o tym tutaj.

Re: P-11c w MLP

Postprzez Bogdan Stanek » piątek, 12 lutego 2021, 19:58

Flacha napisał(a):Masz rację. Podgięcie owiewki zastrzału idealnie wpisywało się w kształt owiewki wyrzutnika i nie była mocowana do płata.
Co więcej wynika z tej fotki że nie dało jej się odsunąć od wewnętrznego "grzebienia"

Dzięki za fotę i wpis.
Tak mi się wydawało, że owiewka nie była przykręcona do skrzydła tylko śrubą do zastrzału.
Musiała być stabilizowana wewnątrz aby się "nie telepać na wietrze".
Pewnie wewnątrz owiewki jest jakiś utrwalacz kształtu, bo blacha cienka i widać łby nitów.
Bogdan Stanek
 
Posty: 576
Dołączył(a): sobota, 17 września 2016, 16:07

Reklama

Re: P-11c w MLP

Postprzez Bogdan Stanek » sobota, 27 lutego 2021, 23:18

W ramach wałkowania tematu:
Obrazek
Fragment zdjęcia z Wielkiego Leksykonu Uzbrojenia, Wrzesień1939.
Nieścisłość opisu polega na tym, że fotografia przedstawia, wg mnie, piąty wariant drugiego prototypu samolotu P-11.
Na zdjęciu widać "kształt przejścia skrzydeł w kadłub".
Jest to, jakby pierwowzór tego co w P-11c.
Załamania są jakby krótsze, ale pewnie wynika to z tego, że silnik jeszcze wysoko /nieobniżony i zapewne inaczej zamocowany/ i co za tym idzie, kadłub z przodu ma trochę inny kształt.
Niemniej, jest to chyba pierwszy potwierdzony fakt wystąpienia "takiej owiewki" na samolocie serii P-11.
Bogdan Stanek
 
Posty: 576
Dołączył(a): sobota, 17 września 2016, 16:07

Re: P-11c w MLP

Postprzez Bogdan Stanek » wtorek, 9 marca 2021, 21:28

Jeszcze o owiewkach zastrzałów
Obrazek
Patrząc na powiększone zdjęcie z instrukcji P-11, można zauważyć czarny wałek na rancie owiewki przylegającym do powierzchni skrzydła.
Wygląda to na kiedrę (kedrę), która dawniej była stosowana na styku dwóch elementów blaszanych np. w motoryzacji.
Kiedra, była nakładana "na sucho", rzadziej klejona, dlatego łatwo ją zgubić przy przeprowadzce.
Uwydatniła się na zdjęciu, bo guma jest bardziej matowa od powierzchni lakierowanej owiewki. Tak przypuszczam.
Bogdan Stanek
 
Posty: 576
Dołączył(a): sobota, 17 września 2016, 16:07

Poprzednia strona

Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości