PZL P.11a - nr ewidencyjne, boczne, podskrzydłowe

Jeśli chcesz porozmawiać o prawdziwych latających maszynach lub szukasz dokumentacji do swojego modelu - napisz o tym tutaj.

Re: PZL P.11a - nr ewidencyjne, boczne, podskrzydłowe

Postprzez Bogdan Stanek » czwartek, 6 maja 2021, 15:50

Widzę, że Ktoś tu jest uparty nie na żarty :lol:
Może pomogę taką, sporządzoną w oparciu o różne źródła i informacje, ściągawką.
Zrobione na potrzeby własne, bo czasem pamięć szwankuje, a tak jest "pod ręką"
Obrazek

Obrazek
Przeflancowałem tekst na obrazek ale i jego można modyfikować, w miarę napływu nowych informacji
Bogdan Stanek
 
Posty: 785
Dołączył(a): sobota, 17 września 2016, 15:07

Reklama

Re: PZL P.11a - nr ewidencyjne, boczne, podskrzydłowe

Postprzez quest » piątek, 7 maja 2021, 08:22

Cześć Bogdan
He he też mam podobne zestawienie...
Jedna uwaga na szybko:
7.37 wg Morgały miał być skasowany choć nazwisko pilota (Gogolak /114) jest raczej błedne (chyba rozwalił P 11c).
Co sądzisz?
quest
 
Posty: 242
Dołączył(a): poniedziałek, 31 października 2011, 14:35

Re: PZL P.11a - nr ewidencyjne, boczne, podskrzydłowe

Postprzez Bogdan Stanek » piątek, 7 maja 2021, 11:16

quest napisał(a):Cześć Bogdan
He he też mam podobne zestawienie...
Jedna uwaga na szybko:
7.37 wg Morgały miał być skasowany choć nazwisko pilota (Gogolak /114) jest raczej błedne (chyba rozwalił P 11c).
Co sądzisz?

Co do 7.37, to nie wiem. Gogolak zginął 7.06.39 /sprawdziłem/ i TK ilustruje to nr 2, wersja c.
Natomiast tym samym zdjęciem P11c nr 2, J.Pawlak ilustruje wypadek T. Stoli ale to ewidentna pomyłka, bo to było w lecie 1936, po otrzymanie przez 114-tą P11a.
Bogdan Stanek
 
Posty: 785
Dołączył(a): sobota, 17 września 2016, 15:07

Re: PZL P.11a - nr ewidencyjne, boczne, podskrzydłowe

Postprzez Bogdan Stanek » sobota, 17 sierpnia 2024, 11:25

str. 31
Obrazek
taka nowa informacja....
Bogdan Stanek
 
Posty: 785
Dołączył(a): sobota, 17 września 2016, 15:07

Re: PZL P.11a - nr ewidencyjne, boczne, podskrzydłowe

Postprzez Andzin » niedziela, 18 sierpnia 2024, 20:08

W monografii P.11a tego samego wydawnictwa, na stronie 39 autor pisze, że 7.23 została przekazana z Ławicy na Okęcie w marcu 39r, a na s. 38, że w maju została rozbita przez Zumbacha? Choć na zdjęciu z miejsca wypadku ten numer wygląda jakoś inaczej, a uszkodzenia samolotu Zumbacha są inne niż te ze zdjęć 7.23.
Andzin
 
Posty: 152
Dołączył(a): środa, 24 maja 2017, 14:50

Re: PZL P.11a - nr ewidencyjne, boczne, podskrzydłowe

Postprzez Bogdan Stanek » poniedziałek, 19 sierpnia 2024, 15:05

Andzin napisał(a):W monografii P.11a tego samego wydawnictwa, na stronie 39 autor pisze, że 7.23 została przekazana z Ławicy na Okęcie w marcu 39r, a na s. 38, że w maju została rozbita przez Zumbacha? Choć na zdjęciu z miejsca wypadku ten numer wygląda jakoś inaczej, a uszkodzenia samolotu Zumbacha są inne niż te ze zdjęć 7.23.

I takie fakty potwierdza materiał fotograficzny w monografii Pana Kopańskiego i w tym wątku.
Ponieważ, ten fragment książki, wywracał do góry nogami zapisy tego wątku, pozwoliłem sobie na cytat.
Oczywiście należy docenić wiele nowych informacji zawartych w tej książce.
Bardzo interesujący jest fragment o malowaniu , zwłaszcza dolnych powierzchni.
Z rzeczy dotyczących P11a /książka jest o P11c/, można uściślić ilość tych płatowców w 112 eskadrze w czasie zajmowania Zaolzia.
Było ich pięć a nie sześć, zamieszczone zdjęcie jest "przycięte" i nie pokazuje kadłuba pierwszego samolotu w wersji P11c.
Jeżeli pominąć kilka mylących danych, np. o wymiarach szachownic, jest to wartościowa pozycja o P11 za nieduże pieniądze.
Bogdan Stanek
 
Posty: 785
Dołączył(a): sobota, 17 września 2016, 15:07

Re: PZL P.11a - nr ewidencyjne, boczne, podskrzydłowe

Postprzez quest » poniedziałek, 19 sierpnia 2024, 19:31

Z publikacją tą problem/kłopot jest taki że nie wiadomo które informacje pochodzą od T. Kopańskiego a które są "koncepcjami" J. Ledwocha (nie dotyczy uzycia bojowego - to wiadmo kto pisał). To mieszanina potencjalnie nowych i kapitalnych informacji ( np. w p11c numery toruńskich myśliwców, czy nry P.23 w 3 PL w innej publikacji) z głupotami większymi czy mniejszymi.
Niby konsultant zacny ale publikacja spawia wrażenie że powstała szybciorem i nikt jej nie korygował i wychodzą takie kwiatki jak z 7.23 i inne też.
Zdjęcia 11-tki rozbitej przez Zumbacha opublikował w necie nie kto inny jak T.Kopanski i 7.23 to nie jest. Pzd
quest
 
Posty: 242
Dołączył(a): poniedziałek, 31 października 2011, 14:35

Re: PZL P.11a - nr ewidencyjne, boczne, podskrzydłowe

Postprzez Bogdan Stanek » wtorek, 20 sierpnia 2024, 13:18

quest napisał(a):Zdjęcia 11-tki rozbitej przez Zumbacha opublikował w necie nie kto inny jak T.Kopanski i 7.23 to nie jest. Pzd

Czy jest to zdjęcie z samochodem? jakoś na nie nie trafiłem.
Natomiast jest ono w książce III/1 Dywizjon myśliwski /Ł. Łydżba i M. Rogusz/ i pomimo małych rozmiarów widać na nim dół numeru.
Tak jak napisałeś, 7.23 to nie jest, pomimo takiej informacji pod nim.
Bardziej prawdopodobny byłby 7.18 lub inny mający "nóżkę i brzuszek" na dole po kropce.
W tej książce, jeżeli dobrze pamiętam, pierwszy raz podano taki numer jedenastki Zumbacha, bo w ML37 t.2 podano 7.27
Zdjęcie kadłuba "1"z numerem 7.23, utracony przez Sidorowicza?, które zamieściłem zrobiły psikusa w kwestii "założeń do twierdzenia".
Informacja Andzin,a o relokacji 7.23 z Ławicy na Okęcie też tworzy spójną całość, stan IIc znaczy "do remontu"?
Numer 7.18 podałem dla przykładu, bo jego przynależność do 111-tej podaje P. A. Morgała i przedstawiona jest na planszy barwnej w Skrzydlatej Polsce w cyklu Godło i barwa autorstwa Tomasza J. Kowalskiego.
Bogdan Stanek
 
Posty: 785
Dołączył(a): sobota, 17 września 2016, 15:07

Re: PZL P.11a - nr ewidencyjne, boczne, podskrzydłowe

Postprzez quest » środa, 21 sierpnia 2024, 08:36

Cześć
Jestem na wywczasach więc nie powiem Ci dokładnie ktore to zdjęcie Zumbacha. Jest ich kilka. Jak wrócę i nie zapomnę to wyślę Ci na priv.
Widać fragment numeru. Mówi się o 7.13 ale w grę wchodzą 7.10 7.13 i 7.18. 7.19 był w 113 Esk.
Z 7.23 jest trochę nieporozumień. Z wzgl na nr takt przypisano ja Sidorowiczowi. Ten jednak leciał w 5. Była też opcją J. Zumbacha nawet dość kuriozalna. 7.27 to błąd przy odczytaniu nr wojsk. Sam krój nr wojskowego moim zdaniem ewidentnie wskazuje na odmalowane bądź remont płatowca.
Pytanie: Czy ten samolot Zumbacha nadawał się do kasacji?
Mnie się wydaje że można było go wyklepać.
Pozdrawiam.
quest
 
Posty: 242
Dołączył(a): poniedziałek, 31 października 2011, 14:35

Poprzednia strona

Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości