LWS 3 Mewa kabina pilota

Jeśli chcesz porozmawiać o prawdziwych latających maszynach lub szukasz dokumentacji do swojego modelu - napisz o tym tutaj.

LWS 3 Mewa kabina pilota

Postprzez Bogdan Stanek » piątek, 26 lipca 2024, 13:14

Obrazek

może się komuś przyda, trochę tu widać
Bogdan Stanek
 
Posty: 784
Dołączył(a): sobota, 17 września 2016, 15:07

Reklama

modele polskich samolotów

Re: LWS 3 Mewa kabina pilota

Postprzez Bogdan Stanek » wtorek, 6 sierpnia 2024, 21:44

do kompletu
Obrazek

Obrazek
Bogdan Stanek
 
Posty: 784
Dołączył(a): sobota, 17 września 2016, 15:07

Re: LWS 3 Mewa kabina pilota

Postprzez Bogdan Stanek » poniedziałek, 12 sierpnia 2024, 21:59

Obrazek
dzisiejszy połów, seryjna Mewa,
kabiny mało ale widać doskonale miejsce składania skrzydła, podobne jak w R-XIV Czapla, a przede wszystkim długość slotów przy kabinie /w planach z monografii są dłuższe/.
Bogdan Stanek
 
Posty: 784
Dołączył(a): sobota, 17 września 2016, 15:07

Re: LWS 3 Mewa kabina pilota

Postprzez Bogdan Stanek » wtorek, 26 listopada 2024, 20:56

https://zamosc.naszemiasto.pl/przymusowe-ladowanie-mewy-we-wrzesniu-1939-roku-byla-to/ar/c5-9817541
Bogdan Nowak przedstawił los Mewy którą leciał Ranoszek we wrześniu 1939 roku.
Między innymi, jest informacja, że był to pierwszy prototyp tego samolotu.
Jeżeli tak było, to dokonano na nim modyfikacji osłony kabiny.
Zmieniono w osłonie: obrys/kształt/ wiatrochronu, limuzynki i dodano ruchome/przesuwne/ dolne części po obu stronach.
Mam pytanie: jak były wypełnione oszkleniem przestrzenie pomiędzy górną i dolnymi ruchomymi elementami owiewki.
Obrazek
Na fotografii to pusta przestrzeń "na grubość skrzydła".
Bogdan Stanek
 
Posty: 784
Dołączył(a): sobota, 17 września 2016, 15:07

Re: LWS 3 Mewa kabina pilota

Postprzez Bogdan Stanek » piątek, 10 stycznia 2025, 23:15

W istniejących planach Czapli istnieje przekłamanie dotyczące slotów na przykadłubowej części skrzydeł.
Być może, jest to konsekwencja opacia się autora planów na rysunkach tego samolotu zamieszczonych w katalogu PZL dostępnego w dygitaliach Muzeum Lotnictwa.
Na zdjęciu jest tak:
Obrazek
Zgodnie z zasadami perspektywy, gdyby sloty w tej części skrzydła były prostokątne, linie niebieskie powinny być zbieżne w odwrotnym kierunku.
Czy głębokość slotów nie jest określana procentowo w stosunku do szerokości skrzydła?, wtedy moja uwaga miałaby uzasadnienie oparte nie tylko na "kreskach"
Bogdan Stanek
 
Posty: 784
Dołączył(a): sobota, 17 września 2016, 15:07

Re: LWS 3 Mewa kabina pilota

Postprzez bedrzich » piątek, 10 stycznia 2025, 23:47

Bogdan Stanek napisał(a):Czy głębokość slotów nie jest określana procentowo w stosunku do szerokości skrzydła?, wtedy moja uwaga miałaby uzasadnienie oparte nie tylko na "kreskach"

Najlepiej by było, ale wcale nie muszą! Np ze względów technologicznych MOŻE BYĆ łatwiej zrobić prostokątne…
bedrzich
 
Posty: 64
Dołączył(a): środa, 17 lutego 2016, 19:53

Re: LWS 3 Mewa kabina pilota

Postprzez Comek » sobota, 11 stycznia 2025, 10:32

Element po którym poprowadziłeś niebieską linie jest czarny (cień?) Jak poprowadzisz po grani białego i czarnego koloru uzyskasz inny kąt
Comek

Teraz_Polska
 
Posty: 71
Dołączył(a): piątek, 18 sierpnia 2023, 12:36

Re: LWS 3 Mewa kabina pilota

Postprzez bedrzich » sobota, 11 stycznia 2025, 10:58

Comek napisał(a):Element po którym poprowadziłeś niebieską linie jest czarny (cień?) Jak poprowadzisz po grani białego i czarnego koloru uzyskasz inny kąt

Też mi się zdawało, że widzę lekką zbieżność, aczkolwiek w Militariach o Mewie na rysunku ta część slotu jest prostokątna, czy raczej - ma równolegle krawędzie natarcia i spływu…
bedrzich
 
Posty: 64
Dołączył(a): środa, 17 lutego 2016, 19:53

Re: LWS 3 Mewa kabina pilota

Postprzez Bogdan Stanek » sobota, 11 stycznia 2025, 11:30

Obrazek
Bogdan Stanek napisał(a):
Zgodnie z zasadami perspektywy, gdyby sloty w tej części skrzydła były prostokątne, linie niebieskie powinny być zbieżne w odwrotnym kierunku.

Proszę podać numer Militarii z Czaplą, bo nie mam.
Bogdan Stanek
 
Posty: 784
Dołączył(a): sobota, 17 września 2016, 15:07

Re: LWS 3 Mewa kabina pilota

Postprzez bedrzich » sobota, 11 stycznia 2025, 15:03

Bogdan Stanek napisał(a):Obrazek
Bogdan Stanek napisał(a):
Zgodnie z zasadami perspektywy, gdyby sloty w tej części skrzydła były prostokątne, linie niebieskie powinny być zbieżne w odwrotnym kierunku.

Proszę podać numer Militarii z Czaplą, bo nie mam.

Nr. 11 z 1996r, autor: A. Glass
ISBN: 83-86209-61-5
To te pierwsze, poziome
bedrzich
 
Posty: 64
Dołączył(a): środa, 17 lutego 2016, 19:53

Re: LWS 3 Mewa kabina pilota

Postprzez Bogdan Stanek » sobota, 11 stycznia 2025, 20:41

Dziękuję,
plany, które mam, zapewne pochodzą z tej publikacji.
Bogdan Stanek
 
Posty: 784
Dołączył(a): sobota, 17 września 2016, 15:07

Re: LWS 3 Mewa kabina pilota

Postprzez Bogdan Stanek » piątek, 17 stycznia 2025, 19:17

W oparciu o to co mam, narysowałem jak wyobraziłem sobie oszklenie Czapli w wersji ostatecznej.
Obrazek


Obrazek
i tym się dzielę, bo takich planów, z tego co wiem, brak
Bogdan Stanek
 
Posty: 784
Dołączył(a): sobota, 17 września 2016, 15:07

Re: LWS 3 Mewa kabina pilota

Postprzez Sparrow » sobota, 18 stycznia 2025, 11:27

Bogdan Stanek napisał(a):Proszę podać numer Militarii z Czaplą, bo nie mam.

Bogdan Stanek napisał(a):W oparciu o to co mam, narysowałem jak wyobraziłem sobie oszklenie Czapli w wersji ostatecznej.
W podświadomości koncentrujesz się na Czapli! Jakaś trauma z dzieciństwa, kiedy sklejałeś model ZTS? :)

Wracając do tematu: bardzo ciekawy wątek zbierający info o tym ciekawym samolocie, który miał być polskim Lysanderem.
Twoja koncepcja otwierania kabiny strzelca jest prawidłowa. Ale odchylenie pod takim maksymalnym kątem możliwe jest tylko na ziemi. W locie osłona generowałaby wielki opór. Do strzelania wystarczy odchylenie o kąt mniejszy o połowę.
Sparrow
Avatar użytkownika
Sparrow
 
Posty: 646
Dołączył(a): piątek, 30 listopada 2007, 13:08
Lokalizacja: Poznań

Re: LWS 3 Mewa kabina pilota

Postprzez Bogdan Stanek » sobota, 18 stycznia 2025, 13:56

Sparrow napisał(a):
Bogdan Stanek napisał(a):Proszę podać numer Militarii z Czaplą, bo nie mam.

Bogdan Stanek napisał(a):W oparciu o to co mam, narysowałem jak wyobraziłem sobie oszklenie Czapli w wersji ostatecznej.
W podświadomości koncentrujesz się na Czapli! Jakaś trauma z dzieciństwa, kiedy sklejałeś model ZTS? :)

Wracając do tematu: bardzo ciekawy wątek zbierający info o tym ciekawym samolocie, który miał być polskim Lysanderem.
Twoja koncepcja otwierania kabiny strzelca jest prawidłowa. Ale odchylenie pod takim maksymalnym kątem możliwe jest tylko na ziemi. W locie osłona generowałaby wielki opór. Do strzelania wystarczy odchylenie o kąt mniejszy o połowę.

Co do "Czapli", trauma z dzieciństwa odpada, bo w 77 byłem pełnoletni :D ,
raczej roztargnienie.
Osłona strzelca w pozycji "do wsiadania".
Myślałem, że tak było "w locie przy strzelaniu" bo gdzie blokada?, sądziłem, że na poziomie kratownicy.
Patrząc na istniejące plany, rzut z tyłu, opór byłby znaczny.
Jednak, po zmianach konstrukcji osłony, mniejszy z uwagi na inny przekrój poprzeczny.
Oczywiście nie neguję Twojej uwagi .
Bogdan Stanek
 
Posty: 784
Dołączył(a): sobota, 17 września 2016, 15:07

Re: LWS 3 Mewa kabina pilota

Postprzez Sparrow » sobota, 18 stycznia 2025, 14:28

Czy do wsiadania strzelcowi nie miały służyć drzwi z lewej strony kadłuba? Są na Twoim rysunku.
Sparrow
Avatar użytkownika
Sparrow
 
Posty: 646
Dołączył(a): piątek, 30 listopada 2007, 13:08
Lokalizacja: Poznań

Następna strona

Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości