Strona 1 z 1

P-63 KingCobra klapy

PostNapisane: piątek, 11 października 2024, 19:38
przez Mac Eyka
Mam pytanie do znawców konstrukcji samolotów.
Mam w planach model Bella P-63 KingCobra.
Pomyślałem, że urozmaiceniem modelu były by opuszczone klapy.
W myśliwcu tym stosowane dość klasyczne klapy, zbliżone konstrukcyjnie do takich jak na przykład w P-51
Nie znalazłem zdjęcia KingCobry z otwartymi klapami z "epoki".
Mam za to zdjęcie maszyny muzealnej.

Obrazek

Jak więc widać, prosta robota.
Wyciąć na dolnej i górnej połówce skrzydeł, skleić ze sobą i już.
Ale jest jednak pewien szkopuł.
Bo klapa na górze skrzydła i ta pod spodem jest różnej szerokości.

Obrazek

Jak widać ta górna jest węższa.
Jak więc mógł wyglądać ten mechanizm otwierania klap skoro na zdjęciu muzealnego samolotu nie widać żadnej szczeliny która zapewne powstała by przy połówkach klapy o różnej szerokości.

Re: P-63 KingCobra klapy

PostNapisane: piątek, 11 października 2024, 20:02
przez wojtek michalik
Prezesie Gildii
To jest, najprawdopodobniej, zwykła klapa szczelinowa. Pogooglaj pod tym hasłem. Rysunki mogę podesłać jutro.
Wojtek

Re: P-63 KingCobra klapy

PostNapisane: sobota, 12 października 2024, 11:57
przez wojtek michalik
Tu:
https://www.dws.org.pl/viewtopic.php?f= ... &sk=t&sd=a
masz krótkie tłumaczenie na przykładzie Bf 109.
Ciebie dotyczy klapa "slotted".

Re: P-63 KingCobra klapy

PostNapisane: sobota, 12 października 2024, 16:32
przez bedrzich
Widok na wychyloną klapę - od strony kadłuba
https://imgur.com/gallery/X3RikP7
Widać jak przy wychylaniu nosek klapy “chowa się” w obrysie skrzydła. Klapa wisi na 3 zawiasach przy dolnej powierzchni, z osią obrotu oddaloną od noska, mniej więcej na linii nitòw - stąd taka mechanika wychylania klapy.