P-63 KingCobra klapy

Jeśli chcesz porozmawiać o prawdziwych latających maszynach lub szukasz dokumentacji do swojego modelu - napisz o tym tutaj.

P-63 KingCobra klapy

Postprzez Mac Eyka » piątek, 11 października 2024, 18:38

Mam pytanie do znawców konstrukcji samolotów.
Mam w planach model Bella P-63 KingCobra.
Pomyślałem, że urozmaiceniem modelu były by opuszczone klapy.
W myśliwcu tym stosowane dość klasyczne klapy, zbliżone konstrukcyjnie do takich jak na przykład w P-51
Nie znalazłem zdjęcia KingCobry z otwartymi klapami z "epoki".
Mam za to zdjęcie maszyny muzealnej.

Obrazek

Jak więc widać, prosta robota.
Wyciąć na dolnej i górnej połówce skrzydeł, skleić ze sobą i już.
Ale jest jednak pewien szkopuł.
Bo klapa na górze skrzydła i ta pod spodem jest różnej szerokości.

Obrazek

Jak widać ta górna jest węższa.
Jak więc mógł wyglądać ten mechanizm otwierania klap skoro na zdjęciu muzealnego samolotu nie widać żadnej szczeliny która zapewne powstała by przy połówkach klapy o różnej szerokości.
Z pozdrowieniami Samozwańczy Prezes Gildii Kręcących się Śmigiełek Maciek Poniatowski

ObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Mac Eyka

Zimna Wojna 2
 
Posty: 3112
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 21:08
Lokalizacja: Ouagadougou w Burkina Faso

Reklama

Re: P-63 KingCobra klapy

Postprzez wojtek michalik » piątek, 11 października 2024, 19:02

Prezesie Gildii
To jest, najprawdopodobniej, zwykła klapa szczelinowa. Pogooglaj pod tym hasłem. Rysunki mogę podesłać jutro.
Wojtek
wojtek michalik
 
Posty: 58
Dołączył(a): piątek, 12 kwietnia 2013, 07:06

Re: P-63 KingCobra klapy

Postprzez wojtek michalik » sobota, 12 października 2024, 10:57

Tu:
https://www.dws.org.pl/viewtopic.php?f= ... &sk=t&sd=a
masz krótkie tłumaczenie na przykładzie Bf 109.
Ciebie dotyczy klapa "slotted".
wojtek michalik
 
Posty: 58
Dołączył(a): piątek, 12 kwietnia 2013, 07:06

Re: P-63 KingCobra klapy

Postprzez bedrzich » sobota, 12 października 2024, 15:32

Widok na wychyloną klapę - od strony kadłuba
https://imgur.com/gallery/X3RikP7
Widać jak przy wychylaniu nosek klapy “chowa się” w obrysie skrzydła. Klapa wisi na 3 zawiasach przy dolnej powierzchni, z osią obrotu oddaloną od noska, mniej więcej na linii nitòw - stąd taka mechanika wychylania klapy.
bedrzich
 
Posty: 65
Dołączył(a): środa, 17 lutego 2016, 19:53


Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 5 gości