Zima na kolejce jest dobrym momentem aby podrobić trochę torów , brakujących rozjazdów ,oraz rozpocząć budowę nowego parowozu.
Po HF-ce przyszła pora na budowę parowozu wojskowego strony przeciwnej konfliktu.
Będzie to Parowóz amerykański firmy Baldwin,z fabryki w Filadelfi, wszystkie tego typu parowozy pracowały na froncie zachodnim ale po wojnie dwa z nich trafiły na Bydgoskie Koleje Powiatowe .
Na BKP otrzymały oznaczenie7i8 parowozów które podówczas wycofano z eksploatacji , przetrwały zwieruchę drugiej wojny i pod nowymi zarządami PKP otrzymały oznaczenie Pwaa 3-901 i902.
Parowozy te eksploatowane były od 1918 roku do 1954 kiedy to ze względu na ich zły stan techniczny zostały skasowane.
Do dnia dzisiejszego przetrwało zaledwie parę egzemplarzy w tym jeden niedawno odbudowany przez angielskich entuzjastów wąskich torów

Gdzieś na jakiejś niemieckiej stronie internetowej znalazłem zdjęcie jak taki parowóz wyglądał za czasów kiedy pracował jeszcze przed wojną na BKP.

Pracuje nad nim już ponad dwa lata i jak do tej pory udało się wykonać ostoje koła cały układ korbowodowy i cała masę drobnych detali .



Nadszedł czas aby wszystkie detale teraz popasować do siebie ,tak więc w miarę jak będą się te prace posuwały postaram dać mała relacje z postępu prac.