Budowa zakończona. Czas na galerię.
Do Kamana mam słabość jeszcze z czasów młodości, gdy dostępny był tylko stary model Airfixa, którego i tak z różnych powodów nie udało mi się nigdy nabyć.
Model firmy Clear Prop, ostatnio coraz bardziej popularnej. Nie wiem czy to shortrun czy produkcja wieloseryjna bo w ramkach wygląda całkowicie profi. Czasami w niektórych miejscach widać ślady obróbki formy narzędziami ale są to incydentalne przypadki, a do tego w raczej niewidocznych zakamarkach. Trzeba budować bardzo uważnie bo czasami liczą się dziesiąte części milimetra, a dowiadujemy się o tym znacznie później.
Od siebie dodałem kratownicę foteli w kabinie towarowej, trochę nitowania, osłony reflektorów i zastrzały usterzenia.
Z dodatków użyłem aftermarketów od producenta, czyli zestaw do waloryzacji podwozia oraz wydech. Oba w mojej ocenie przydatne. Do tego zestaw ich masek – jak się okazało po zakupie, od zewnątrz i od wewnątrz.
Trochę przygód przy budowie było ale nie będę zanudzał. Choć raz byliśmy na krawędzi, gdy po całym wieczorze prac w lakierniczych oparach pomyliłem butelki i zacząłem zmywać wash toolcleanerem od AK. Na szczęście jednak bezbarwny GX od Mr. Hobby wytrzymał te kilka sekund zanim się zorientowałem w błędzie i obyło się bez większych szkód.
Z ciekawostek – przyjęte przez producenta mocowanie wirnika samymi blaszkami sprawdza się i to czego bałem się najbardziej poszło bardzo sprawnie. Przy czym montowałem w trochę innej kolejności niż zaleca instrukcja. Z kolei montaż na styk pałąka wyciągarki wg mnie nie jest możliwy. Rozwierciłem gniazdo i pałąk – wstawiłem mosiężny pręt do środka i tak ustabilizowane dopiero kleiłem.
Link do warsztatu https://www.pwm.org.pl/viewtopic.php?f=900&t=92882
Tyle przynudzania – zapraszam do galerii i komentowania.








